Відомий інвестор та підприємець Грег Макаді розповідає про поширені міфи про життя стартапів. Сам Грег є партнером відомого фонду Sequoia Capital, а також інвестував в Google, Yahoo, PayPal і YouTube.
Міф 1️⃣. Інвестор знає більше, ніж стартапер
Інвестор знає не так багато, як часто здається творцеві стартапа. Насправді правило одне: і творці стартапів, і інвестори перебувають в однаковому становищі. Вони однаково погано знають один одного, вони однаково ризикують в фінансовому плані, вони однаково вірять, що все буде добре.
Міф 2️⃣. Довга презентація – це погано
Довга, нудна презентація – це добре чи погано? Якщо ви почитаєте поради підприємцям, вам скажуть, що це провал. Потрібно лаконічно, чітко і по справі. Більш того, ви не повірите, але з довгою презентації дізнаєшся більше, ніж з короткою. В який момент ми перестали цінувати інформацію?
Міф 3️⃣. Один лідер краще, ніж кілька
Ще одна помилка – віра в лідера. Час лідерських стартапів поступово відходить. Чому так відбувається? Ринки перенасичуються, і для нормального розвитку в умовах посилилася конкуренції навіть дуже хорошому проекту потрібні дуже різні компетенції.
Міф 4️⃣. Потрібно вчитися у Цукерберга
Історії успіху підприємців-зірок, таких як Цукерберг, Дорсі, Безос і т.д. розглядаються і розбираються дуже часто, але, на жаль, не має ніякого відношення до реального життя. Це дуже закритий світ, не менше закритий, ніж світ політики. І ми ніколи не дізнаємося, як в реальності приймалися ті чи інші рішення і до чого вони привели.
Набагато корисніше вивчати практичну діяльність середніх стартапів, які ще не упакували себе в яскраву маркетингову обгортку. Там все на перший погляд нудно, але в кінцевому рахунку корисно.
Міф 5️⃣. Потрібно шукати ніші, де мало конкурентів
Одне з найважливіших правил, сформульованих Полом Гремом, доволі просте: потрібно виходити на ринок, де багато конкурентів. Якщо конкурентів немає, ваші шанси мінімальні. Якщо конкурентів багато, все буде, швидше за все, добре, тобто ви не гарантовано прославитесь і розбагатієте, але точно не розоритеся.
Міф 6️⃣. Потрібні нові ідеї
Не секрет, що ідея – ядро стартапу. Ще 20 років тому виробляти ідеї було набагато складніше. В наш час, коли у тебе є безліч інструментів для аналізу, виграють ті, хто вміє їх обробляти, перетворювати їх в технологію і бізнес-модель.
Міф 7️⃣. Кремнієва долина – найкраще місце для стартапу
Славнозвісна Кремнієва долина стала хабом для різноманітних технологічних стартапів і першим місцем, з яким у більшості асоціюється це слово. Відомі переваги Кремнієвої долини сформували десятки років назад, і з тих пір багато чого змінилося. Головний продукт Долини – епоха локалізації: ти можеш і повинен робити те, що тобі подобається, там, де тобі подобається.
Міф 8️⃣. Підприємництву не можна навчитися
Роль бізнес-освіти тільки підвищується. Немає нічого неможливого. Єдине, що для цього потрібно – це голова на плечах та бажання. А усі навички та знання тобі допоможемо набути ми – найкращий в Україні стартап хаб і його оперативна команда.
Генеруй, вивчай, працюй! Хутко, Хутко!!!